Wij helpen je met het aanleren van gezond gedrag of het doorbreken van slechte gewoontes

Wil je meer sporten, gezonder eten of efficiënter werken? Of wil je juist stoppen met roken, minder alcohol drinken of afkomen van je telefoonverslaving? Het maakt niet uit op wat voor manier jij je wilt ontwikkelen. Al je gewoontes liggen opgeslagen in hersencellen in je brein en zijn veranderbaar. Wij leggen je uit hoe je gedrag blijvend kunt verbeteren aan de hand van onze 7-STAPPEN voor gedragsverbetering methode. Elk van de 7 stappen is effectief gebleken in wetenschappelijk onderzoek.

Onze expertises

Geit-Leefstijlinterventie

Een gezonde leefstijl is de basis van een vitaal en mentaal gezond leven. Onderzoek brengt steeds beter in kaart wát dat gezonde gedrag precies is. Aan de hand van onze 7 STAPPEN methode helpen we je om ongezonde gewoontes te vervangen door gezond gedrag.

Geit-Stresspreventie-1

Een van de belangrijkste veroorzaker van stress is dat ons brein nog zelden rust krijgt. Wij leren je om stress te signaleren en reduceren aan de hand van de nieuwste wetenschappelijke inzichten uit de (bio-)psychologie.

Geit-Slaap

Slaaponderzoek laat zien dat de kwaliteit van je slaap hangt sterk samen met stress en vitaliteit. Wij leren je welk gedrag effectief is voor het verbeteren van je slaapkwaliteit.

Geit-Stoppen-met-Roken

Minder roken of drinken. Meer lezen. Vaker sporten. Minder op je smartphone zitten. Meer tijd vrijmaken voor je omgeving. Wij gaan ervoor zorgen dat je je goede voornemens dit jaar wél volhoudt.

Geit-concenteren

De hoeveelheid informatie waar we aandacht aan proberen te geven is exponentieel gestegen doordat we constant online zijn. Je brein is hier niet goed tegen bestand.

Aan de hand van de nieuwste neuro-wetenschappelijke inzichten laten we je zien hoe je je aandacht en concentratie kunt bewaken.

Geit-organiseren-prioriteren

Soms lijkt er geen einde te komen aan de hoeveelheid werk die we hebben. To-do lijstjes blijven maar groeien, belangrijke projecten schieten niet op en er komen de hele tijd zaken tussendoor. Wij helpen je om die informatie op een systematische wijze te verzamelen en te verwerken, op zo'n manier dat je belangrijkste taken prioriteit krijgen.

Onze aanpakmogelijkheden

1-op-1 coaching

Bij persoonlijke begeleiding sta jij centraal. We brengen zo gedetailleerd mogelijk in kaart hoe jou gewoonten tot stand zijn gekomen. Vervolgens gaan we samen aan de slag om je gedrag vorm te geven zoals jij dat wilt. We meten en analyseren je gedrag (met een app) zodat je je doelen kunt bereiken. Daarnaast kun je op moeilijke momenten telefonisch advies krijgen.

Workshops

We geven regelmatig workshops op events voor particulieren. Ons eerstvolgende evenement is in januari 2020 in The Student Hotel te Rotterdam. Neem contact op voor meer informatie.

Reflectie app

Samen met de Universiteit van Amsterdam hebben we een app ontwikkeld waarmee je leert reflecteren op je eigen gedrag. Dit is handig voor leerlingen/studenten, maar ook voor het zelf-monitoren van werknemers.

Wat onze klanten over ons zeggen

Neem een kijkje bij onze sessies