Met goede gewoontes naar nóg beter onderwijs.

“Er is niets wat zo veelbelovend leek en zo frustrerend weinig heeft opgeleverd als die duizenden workshops en seminars die geen significant verschil hebben gemaakt in het onderwijs van de leraren die ze gevolgd hebben.”  Fullan & Stiegelbauer, 1991

 

Zo maak je wél serieus werk van docentenprofessionalisering

photo5906686385966921158

Meten

Begrijp waar de ontwikkelbehoeften van docenten en leerlingen liggen.

photo5906686385966921159

Verbeteren

Verbeter didactische vaardigheden in kleine stapjes met gedragswetenschap.

photo5906686385966921160

Gewoontevorming

Borg verbeterde didactiek door er goede gewoontes in te slijpen.

Elke verandering begint met een kleine stap

Ervaar alvast in het klein hoe we de trainingsbehoefte inventariseren. Bekijk hier in hoeverre jij de zelfdeterminatietheorie al inzet in je les om jongeren te motiveren.

Blogs van onze experts

Onderwijs verbeteren met wetenschap

Wij verzorgen o.a. opleidingen over: formatief handelen, differentiëren, motivatie, motiverende gespreksvoering, reflecteren, activatie, plannen, concentreren en nog veel meer! Neem contact op voor de mogelijkheden.

Klanten met beter opgeleide docenten

Ook serieus werk maken van docentenprofessionalisering
met jouw school?

    Zo ziet het er uit als we langskomen

    Hannelore Hemeltjen

    Onderwijskundige

    Hannelore Hemeltjen is al meer dan 25 jaar docent aardrijkskunde en een ervaren trainer in het onderwijs. Nadat ze de master Learning & Innovation succesvol heeft afgerond is ze 4 jaar lang onderwijskundig leider geweest in het VO. Haar passie ligt bij lesgeven en didactiek. Ze richt ze zich nu, naast het lesgeven in het VO, op het begeleiden en trainen van docenten en teams, die hun onderwijs willen versterken. Hannelore is vriendelijk, doeltreffend, enthousiast en kan goed luisteren.

    Gespecialiseerd in

    Onderwijs

    Didactiek

    Veranderkundige procesbegeleiding

    hannelore

    Erik Groot Koerkamp

    Onderwijsexpert

    Hij is al zijn hele werkzame leven in het onderwijs werkzaam op allerlei plekken en is zeker niet van plan over een paar jaar met pensioen te gaan. Daardoor is het echt je leven lang leren. Hij neemt je graag mee naar talentontwikkeling, formatief handelen, onderzoekend leren en groei-mindset. Erik is creatief, bevlogen en altijd nieuwsgierig.

    Gespecialiseerd in

    Onderwijsvernieuwing

    Reflecteren

    Differentiatie

    erik-groot-koerkamp-removebg-preview

    Neuro Habits gebruikt cookies om uw ervaring op onze site te optimaliseren. Door verder te gaan op onze site gaat u akkoord met ons privacybeleid en de cookies die wij verwerken.

    Ronald Flohil, MSc.

    Arbeid- en organisatiepsycholoog

    Ronald heeft een fascinatie voor menselijk gedrag. Logisch, want hij is Arbeid- en Organisatiepsycholoog. Tijdens zijn studie heeft hij zich gespecialiseerd in Coaching & Vitaliteit binnen organisaties. Hij komt snel tot de kern en werkt oplossingsgericht om tot blijvende gedragsverandering te komen. Ronald is energiek, vriendelijk en analytisch. 

    Gespecialiseerd in

    Coaching

    Vitaliteit

    Gedragsverandering

    Neuro_Habits_Ronald

    Drs. Loes Kreemers

    Duurzaamheidspsycholoog

    Loes is gespecialiseerd in groen gedrag. Ze is projectleider en onderzoeker bij het lectoraat psychologie voor een duurzame stad bij de Hogeschool van Amsterdam. Hier doet ze onderzoek naar de gedragsverandering die van belang is voor de transitie naar een duurzame maatschappij. Loes studeerde sociale psychologie om te begrijpen waarom mensen bepaalde keuzes maken. Ze promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam op onderzoek naar gedragsverandering en zelf-compassie. Loes helpt beleidsmakers om duurzame keuzes aantrekkelijk te maken voor breder publiek en adviseert Neuro Habits bij casussen die gaan over groen gedrag.

    Gespecialiseerd in

    Duurzaamheid

    Groen gedrag

    Arbeid & Organisatie

    neuro-habits-4

    Dr. Inge Wolsink

    Arbeid en organisatie psycholoog

    Sociaal, slim, gepassioneerd en creatief. Inge is gepromoveerd als arbeid & organisatie psychologe en deed onderzoek naar proactief gedrag en creativiteit aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar promotie-traject ondervond ze zelf de consequenties van hevige stress. Tijdens haar herstel specialiseerde ze zich in de wetenschap achter stress, en volgde een opleiding tot yoga docent in India. Nu helpt ze organisaties en particulieren om op een gezonde manier creativiteit en effectiviteit te bevorderen, en stress te signaleren en reduceren.

    Gespecialiseerd in

    Stress

    Creativiteit

    Mindfulness

    animatie-website-inge_004

    Jay Borger, MSc.

    Biopsycholoog

    Jay is afgestudeerd als psychobioloog en altijd gepassioneerd geweest over hoe je wetenschappelijke kennis kan gebruiken om mensen fitter en gezonder te maken. Tijdens zijn studiejaren kreeg hij snel door dat er veel informatie is die niet wordt toegepast in de praktijk. Bij Neuro Habits draagt hij zijn kennis over naar de praktijk. Jay is vriendelijk, zorgvuldig en gedreven en staat altijd open voor een gesprek.

    Gespecialiseerd in

    Gezond gedrag

    Slaap

    Stress

    jay

    Drs. Daniël H. D. Maij

    Psychiater / adviseur

    Daniël is de broer van David. Hij is geen medewerker van Neuro Habits, maar geeft advies vanuit zijn functie als psychiater bij de GGZ-instellingen Parnassia en Antes. Daniël is gespecialiseerd en opleider in de verslavingspsychiatrie en weet zodoende ook alles van gewoontevorming. Daniël’s advies wordt altijd ingewonnen bij verslavingsproblematiek of bij het gebruik van medicijnen. Dit is belangrijk, want psychologen hebben geen geneeskunde gestudeerd en psychiaters wel.

    Gespecialiseerd in

    Geneeskunde

    Arts

    Verslaving

    Roos Hijner, MSc.

    Gedragspsycholoog

    Roos wilde vroeger astronaut worden, maar besloot met beide benen op de grond te blijven staan en studeerde af als Psycholoog Arbeid & Gezondheid. Ze is het liefst dagelijks bezig met onderwerpen die er echt toe doen op het snijvlak van mens, welbevinden op het werk en leven lang ontwikkelen. Je mag haar dan ook altijd wakker maken voor een goed gesprek over motivatie, vitaliteit, werkplezier en onderwijs. Roos is bevlogen, nieuwsgierig, betrokken en enthousiast.

    Gespecialiseerd in

    Onderwijs

    Vitaliteit

    Werkgeluk

    Neuro_Habits_Roos

    Dr. Sanne de Wit

    Klinisch psycholoog / adviseur

    Dr. Sanne de Wit is geen medewerker van Neuro Habits, maar geeft onafhankelijk advies vanuit haar functie als universitair hoofddocent en gewoonteonderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is ze nauw betrokken bij de ontwikkeling van Zelfi, de mobiele applicatie waarmee we onderwijsinstellingen helpen zodat leerlingen en studenten betere leren plannen, reflecteren en concentreren.

    Gespecialiseerd in

    Klinische psychologie

    Gewoontevorming

    Zelfi

    sanne_gif

    Dr. David L. R. Maij

    Neuropsycholoog

    David komt uit een onderwijsgezin en raakte gebiologeerd door de psychologie van leren en gedragsverandering. David is psycholoog NIP, haalde masters in klinische gezondheidspsychologie en cognitieve neurowetenschappen en promoveerde in de gedragswetenschappen. Zijn passies liggen bij gezondheidsgedrag en het onderwijs. David is kritisch, creatief en vriendelijk. Moeilijke dingen legt hij je makkelijk uit.

    Gespecialiseerd in

    Gewoontevorming

    Onderwijs

    Brein

    david
    Stel ons een vraag
    Stel nu je vraag via Whatsapp
    Hi! 👋
    Hoe kunnen wij helpen?