Een gezonde, gelukkige & stressvrije werkplaats

Ziekteverzuim reduceren, plezier vergroten en productiviteit verhogen, onder begeleiding van professionals
Alles is tegenwoordig tijdelijk. Er moet voortdurend veranderd worden. Innovatie, ontwikkeling, leren en veranderen zijn de belangrijkste processen binnen organisaties. – Uit “De Ladder” van Ben Tiggelaar

Onze aanpak

Data analyse

Literatuur studies

Onderzoek

Workshops

Onze aanpak richt zich op structurele gedragsverbetering voor duurzaam inzetbare werknemers. We baseren ons op de nieuwste wetenschappelijke inzichten uit de gedragsveranderingsliteratuur.

  • 1. We maken een inventarisatie van de huidige situatie. Dit kan door interviews, gesprekken, metingen of reeds bestaande data.
  • 2. We duiken in de wetenschappelijke literatuur die voor mensen buiten de wetenschap achter een flinke betaalmuur zit.
  • 3. We leggen de uitkomsten voor en in samenspraak komen we tot een passende interventie die aansluit bij onze zeven evidence-based stappen voor gedragsverbetering. Die bestaat vaak uit advies, meerdaagse workshops of persoonlijke begeleiding.
  • 4. Meten = weten. We meten de effectiviteit van de interventie, zodat we resultaatgericht kunnen werken. Dit beschrijven we in een begrijpelijk rapport. We herhalen de stappen tot de gewenste resultaten behaald zijn.
"De gedragsverbetering workshop zou verplichte kost moeten zijn voor alle werknemers. Pas toen leerden we hoe we informatie uit andere presentaties konden omzetten naar concreet gedrag."
Kim Pieters
Eigenaar De Geheime Tuin

Workshops, lezingen en presentaties

Je zit nergens aan vast en hoeft niet vooruit te betalen. En wist je trouwens dat studiekosten tot 80% aftrekbaar zijn bij de belastingdienst?
Leeftstijlinterventie

Leefstijlinterventie. Het is een buzz-word sinds de overheid flink inzet op preventie (zie het ‘Nationaal preventieakkoord’). Inzetten op preventie is verstandig, want voorkomen is beter dan genezen. Als gevolg hiervan schieten de leefstijlinterventiecoaches als paddestoelen uit de grond, maar de kwaliteit van hun expertise is wisselvallig. Wij helpen de levensstijl van je collega’s in evidence based te optimaliseren. Het effect van gezonde en gelukkige werknemers vertaalt zich altijd naar de werkvloer.

Stresspreventie

Burn-outs en stressgerelateerde klachten komen steeds vaker voor. Momenteel hebben 1.3 miljoen mensen er last van. Zo’n 1 op de 7 werknemers (bron: CBS). We denken vaak dat stress komt door de hoeveelheid uren die we werken en dat het helpt om een tijdje niets te doen. Wij laten aan de hand van wetenschappelijk onderzoek zien dat deze volkswijsheden niet altijd kloppen. In deze cursus leren we je collega’s hoe je stress zo effectief mogelijk kunt signaleren en reduceren.

Slaap

Slaaptekort heeft een sterke samenhang met stress en fouten op het werk. Het belang van een goede nachtrust wordt door wetenschappers dan ook steeds vaker onderschreven. Maar hoe zorg je ervoor dat je de voorgeschreven aantal uur slaap haalt? Met deze cursus kun je ervoor zorgen dat je collega’s er een goede gewoonte van maken om meer uren slaap te pakken. 







Goede
voornemens

Minder drinken. Meer lezen. Vaker sporten. Minder op je smartphone zitten. Meer tijd
vrijmaken voor je omgeving. Ook jij hebt vast weleens een goed voornemen gehad
wat je vandaag de dag niet meer volhoudt. Waarom houden we goede voornemens zo
slecht vol? En wat kun je eraan doen om ze wel vol te houden? Aan het eind van
deze cursus heeft iedere deelnemer een persoonlijk plan om aan de slag te gaan
met een goed voornemen. Een mooi nieuwjaarscadeau voor je collega’s. 

Aandacht & concentratie

Dagelijks bereikt een constante stroom van informatie ons brein. Notificaties voor mailtjes, apps en berichten. Meer dan 400 reclame-invloeden per dag. Berichtjes op nieuwssites, Instagram en Facebook. De informatie die op ons af wordt gevuurd is de laatste decennia exponentieel gestegen doordat we continu online zijn. Je brein moet deze informatie verwerken, maar de hoeveelheid informatie die ons brein aan kan is stabiel gebleven. Steeds meer bedrijven zoals Google zien in dat het waardevol is om te investeren in het waarborgen van aandacht en concentratie. Wij laten zien hoe je dat het best kunt doen.             

Organiseren & prioriteren

Onze maatschappij vergt veel van ons. We hebben het ‘druk druk druk’ en vaak het gevoel dat we achter de feiten aanlopen. Hierdoor hebben we minder tijd voor de echt belangrijke dingen in het leven zoals onze gezondheid, quality time met geliefden, vrienden of familie. We begeleiden je collega’s met het bouwen van een ‘extern geheugen’ en we trainen ze om tijdig aan de meest belangrijke zaken te werken en minder belangrijke zaken te negeren. Hierdoor verdwijnt het druktegevoel en het malen voor het slapen.


"Ik heb aan een workshop van Neuro Habits deelgenomen. Als ICT'er denk ik vaak in bugs en features. Ze lieten me zien welke features van je brein bugs zijn geworden in de hedendaagse maatschappij en hoe je middels eenvoudige aanpassingen in je leven je features weer voor je kunt laten werken. De workshop bevatte interessante achtergrond informatie (ik neem eerder iets aan als ik weet waarom het zo werkt), concrete adviezen en toffe interacties"
Merlijn Jansen
System Administrator bij Autobinck Holding N.V.
"David ken ik van een LinkedIn training die ik hem gegeven heb en omdat ik hem daarna heb gevraagd als spreker tijdens een congres. Misschien zegt dit al wel genoeg. Ik train hem in LinkedIn, ben vervolgens zo onder de indruk van zijn kennis, wat hij doet, maar vooral hoe het overbrengt, dat ik hem vraag als spreker. Zelden iemand gezien die met zoveel passie zijn kennis kan overbrengen, maar misschien nog wel belangrijker, op een hele leuke, praktische, wetenschappelijk onderbouwde en positieve manier. Mijn mening is dat David echt elke organisatie kan helpen."
Mitchell Brown
Linkedin Trainer

Onze fotogalerij

Zo kan het er uit zien als wij op bezoek komen

Stel hier je vraag

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang gratis onze 'gedragsverbetering in 7 stappen' infographic

We sturen je maximaal één keer per maand een mailtje